Hommikusöök – see väike päeva alguse nauding

Mireille Guiliano kirjeldab oma raamatus “Prantslannad ei lähe paksuks. Kokaraamat” ühte võluhommikusööki, mis on tervislik, maitsev ja mis kõige tähtsam, mõjuvat taevalikult hästi figuurile. No seda viimast tahab küll iga naisterahvas siin ilmas kuulda! Iseenesest on tegemist kõige lihtsama ja käepärasema hommikusöögiga, milles veidike helbeid, jogurtit, mett, sidrunimahla ja õli. Taevalik kooslus! Kogused on mõistagi igaühe südames, ehk siis näiteks minu jaoks oli pakutud kausike praktiliselt olematu. Nojah, eks see ole sööja pealt ka näha:). Nii et löön oma võileivale jätkuvalt hambad sisse, kuid jätkan mõnusa jogurti-granolaportsuga, milles hullutavaid helbeid täiendab paks ja kreemjas Kreeka või Türgi jogurt ning lusikatäis vahtrasiirupit. Kui nii võtta, siis kõik võluhommikusöögi koostisained on ju esindatud:). Rõõmus algus kogu päevale on aga raudselt tagatud.

Seekord näiteks sellise granolaga: 6 dl täisterakaerahelbeid 1 dl kõrvitsa- või õunapüreed 0,5 dl toiduõli 1 dl ebaküdooniahoidist või 1 sidruni mahl + 0,5 dl vahtrasiirupit 0,75 dl demerara suhkrut 100 g kreeka või india pähkleid 100 g musti ploome Valmista püree, keetes kõrvitsa- või õunatükid tilgas vees pehmeks ja surudes kõik seejärel kahvli või pudrunuiaga ühtlaseks massiks. Lase jahtuda. Sega 1 dl püreed (ülejäänu võid sügavkülma pista) õli, ebaküdooniahoidise ja suhkruga ühtlaseks, lisa kaerahelbed, peenemaks hakitud pähklid ning ploomid. Laota saadud segu küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ja küpseta 175 kraadi juures umbes 15 minutit. Vahepeal võid massi kahvliga segada, et küpseks ühtlasemalt. Lase valmis segul pannil maha jahtuda, purusta kahvli või lusikaga paakunud klombid ja tõsta valmis granola õhukindlalt suletavasse purki.