Natuke teistmoodi müsli

Kuigi ilmad on piisavalt koledad, et juba diivanisse auk sisse istuda ja kaminatulevalgel 24/7 punast veini, pajarooga ja Casablancat nautida, võiks hommik siiski alata mõne tervislikuma eine ja paari  harjutusega kõhulihastele, et hilisemaid süümepiinu eemal hoida. Bircher’i müsli on kirjeldusest hoolimata üllatavalt maitsev ja ilmselgelt ka tervislik. See tavalise müsli eelkäija sai tuntuks tänu Šveitsi arstile Maximilian Bircher-Bennerile, kes kasutas nimetatud hommikusööki osana oma haigla raviprogrammist juba aastal 1900. Põhiliseks koostisaineks on siin mahlas või piimas leotatud kaerahelbed, millele segatakse juurde siis soovikohaselt pähkleid, marju-puuvilju, mett ja muud meeldivat. Kuigi väga maitsev värskete marjade-puuviljadega, saab siin vaat et huvitavamagi tulemuse kuivatatud puuvilju kasutades ning suvemarjad sügavkülmast võib samuti edukalt käiku lasta. Magusamaid koostisaineid kasutades võiks lisada ka pisut sidrunimahla ja mee siis soovi korral päris ära jätta. Väga mõistlik on ka müsli juba õhtul kokku segada ja kaanega katta. Hommikul pole muud, kui lisada jogurt ja hea isu. Väike hommikubircher 1-le:u 50g kaerahelbeid (kindlasti mitte kiirkaerahelbeid vaid ikka soovitavalt mahe talutoodang) 100ml kvaliteetset õunamahla paar spl kaerakliisid (või linaseemneid) peotäis mandleid või metsapähkleid, hakitud näpuotsaga jahvatatud kaneeli 1 väike õun, jämedalt riivitud peotäis jõhvikaid 1 tl mett maitsestamata jogurtit Sega kõik koostisained kokku, lase seista vähemalt kümmekond minutit, soovitavalt üleöö ja naudi koos jogurtiga. Värskeid marju-puuvilju kasutades võid need lisada eelnevalt leotatud kaerahelvestele ka vahetult enne einestamist.